sunnuntai 19. huhtikuuta 2020

Virhe mysteerissä

Katselin edellisessä kirjoitukssa olevan mysteerityön kuvaa puhelimessa ja huomasin sen......virheen. Lattialla työtä kuvatessa en huomannut. Kuvaa täällä blogissa katsellessa en huomannut. Ehkäpä joku tarkkasilmäinenkin sen huomasi:)





Siinä se on! kahdessa vierekkäisessä blokissa olevat kukkakolmiot kuuluu mennä toiseen suuntaan. Siis kuten vieressä oikeallakin. Vaikka kuinka tarkka yritin olla niin blokit olivat vaan kierähtäneet ympäri.



Tässä blokit ovat purettuna mutta oikeaan suuntaan aseteltuna. Onneksi olivat reunassa, oli helppo korjata:)



Maanantaina saatiin Bonnie Hunterin kevätmysteeriin uusi ohje jossa ommeltiin tähtiä. Sainpa tehtyä ne ennen huomista kun taas mysteeriin tulee uusi paljastus.


 Meidän työnjohtaja se vaan makoilee auringossa toisten tehdessä pihahommia:)

perjantai 17. huhtikuuta 2020

Mysteerin pinta on valmis

Mysteereistä yhden pinta on valmis. Paljon kuitenkin vielä on työtä edessä ennenkuin peitto on kokonaan valmis. On valittava kangas työn toiselle puolelle, tikkaus ja reunakantti. No hyvä että hommaa riittää:)

                               

Tilkkutarhan Minna oli laittanut facebookiin linkin Laundry Basket Quilt - sivulle jossa tähän Mystery 2020:n annettiin ohjeet.
Monia kankaita löytyi kaapista mutta muutamia piti hankkia. Varsinkin sinisävyisitä oli pulaa. Blokkeja oli kiva ommella. Ohjeita tuli niin tiuhaan tahtiin että kiire meinasi tulla jos halusi mukana pysyä. Toki eihän tässä mitään aikataulua ollut, kyllä niitä sai ommella omaan tahtiin. 






Tämä pinta saa nyt hetken huilata ennenkuin jatkan sen valmistamista.







torstai 16. huhtikuuta 2020

Nyt on täällä käynyt .................

..............hyvä tuuri. Voitin nimittäin kaksissa arpajaisissa kivat palkinnot:)


Kässämessuja netissä 27.3 -29.3.20 selaillessa kohdalle osui arvonta. Mietin hetken kannattaako siihen nimeä laittaa kun osallistujia on paljon. Napsautin kuitenkin siihen osallistumiseni ja unohdin asian saman tien.
Sitten sunnuntaiaamuna suu loksahti auki ihan kirjaimellisesti aamukahvilla kun puhelimeen oli tullut viesti voitosta.




PeeKaan Paulan kanssa neuvoteltiin paketista ja eilen hain sen postista.


Hienoja kankaita kaikki!!

Toinen palkinto tuli ilmastopeittoprojektin tiimoilta. Siellä arvotaan kolmen kuukauden välein kaksi palkintoa. Huhtikuun alun toinen palkinto osui mulle:)


Kiitos kaikille osallistumisesta! Arvonta on nyt suoritettu. Kaikkien tässä ketjussa kuvan laittaneiden ja instaan kuvan laittaneiden kesken arvottiin. Nimet kirjoitettiin paperille, ne taiteltiin pussukkaan josta tyttäreni nosti seuraavat: Katrin tilkkukaupan kankaat meni IG:ssä osallistuneelle hanna_arra ja Bellabitin langat 
Irma Paavola
. Onnea voittajille! Laitatko Irma minulle yksityisviestillä täällä tai IG:ssä osoitteesi.


Bellabit lähetti laadukkaita lankarullia, tuubihuivin ja kynän:)

Kyllä nyt kelpaa!!!


Talvi on tullut tänne eteläänkin. Eilen Onnin kanssa lenkillä se päästiin todistamaan.



sunnuntai 12. huhtikuuta 2020

Bonnie Hunterin kevätmysteeri

 Nyt on kyllä värikästä:) Melkein silmiä häikäisee;) Mennään kuitenkin tällä millä on aloitettukin:) Kevätmysteerin kakkososa kehystää ensin valmistunutta.



Yksityiskohdassa kankaiden kuviot näkyvät paremmin.



Työnjohtajalle sattui pieni haaveri kun halusi olla mukana peitettä ravistamassa. Kannuskynnen tyveen tuli pieni murtuma mutta menoissa se ei mitenkään haittaa. Lenkkien jälkeen käytetty desinfiointiaine kiinnostaa Onnia ja nuolemisen ehkäisemiseksi tassussa pidetään vähän aikaa fleesestä ompelemaani tossua.



Laitoin leikkaamani tapetin hetkeksi Onnin lepopaikalle. Sain heti palautteen:)

keskiviikko 8. huhtikuuta 2020

Tuolien ja sohvan suojukset

Ompelin hetki sitten kavereillemme pyynnöstä istuinsuojukset. Tarkoitus oli laittaa kuvat niistä vasta kun saan toimitettua ne perille että tilaaja ei näkisi niitä ennenkuin livenä. Näyttää kuitenkin siltä että toimitus saattaa siirtyä pitkälle syksyyn koska asumme eri puolilla rajaa. Kun kuvia niistä kovin pyydettiin enkä malttanut olla näyttämättä niin voin ne tännekin laittaa.





Onni oli tuttuun tapaansa minua auttamassa kuvaamisessa.

Kahdelle tuolille ommeltiin suojat joiden pituus on 250 cm. Toisella puolella on tilkkutyökurssilla opittu mukaeltu hirsimökki ja toisella crazy-tekniikalla toteutettu pinta. 




Sohvan suojuksen pituus on 3 m. Toinen puoli on koottu neliöistä ja joukossa on muutama roosan värinen tähti. Toinen puoli on hirsimökkiä.




Tapetoinnissa apulaisena oleminen vie nyt ompeluaikaani mutta tilkkuviivainta sain käyttää siinäkin. Olipa kätevä leikata suora suiru:)





Bonnie Hunterin kevätompeluksen ensimmäinen osa piti tehdä uusiksi. Aiempaan versioon valitsemat värit olivat kivoja mutta eivät mielestäni sopineet annettuun malliin. Nyt ainakin värit erottuvat toisistaan;)



Sunnuntaina oli tosi kaunis aurikoinen sää. Lähdettiin taas lenkille kiertämään Märkiön järvi. Lopuksi paisettiin nuotiomakkaraa. Onnin mielestä kylmä makkarakin on tarpeeksi hyvää kun sitä vaan saisi reilummin. Ihan pieniä paloja vaan annetaan;)




Hyvää Pääsiäistä

perjantai 3. huhtikuuta 2020

Tapetointi etenee ...........

...............työnjohdon seuratessa tilannetta. Tai siis nyt on esivalmistelut tehty ja kohta päästään itse asiaan.



Claudian mysteeriin ommeltiin vain kaksi blokkia ja taas odotetaan kuukausi.



Välillä leivotaan korvapuusteja ja herkutellaan:)


Nautitaan lumesta kun sitä kerrankin on edes vähän:) 



Ja ihmetellään maailman menoa:)



keskiviikko 1. huhtikuuta 2020

Ilmastopeiton kolme ensimmäistä kuukautta.....

......ovat valmiina. 

Mun ilmastopeiton hanhet käänsivät suuntansa ja lähtivät lentämään vastatuuleen korona-viruksen aiheuttaman poikkeusolon ajaksi.


Tammikuu vasemmalla, helmikuu keskellä ja maaliskuu oikealla.


Peitosta tulee kyllä erityinen. Ei ehkä niinkään värien puolesta mutta tarina on sitäkin mielenkiintoisempi. Lumeton talvi vaikka kuvassa muutama hiutale onkin viime yön jäljiltä. Korona-virus ja poikkeusolot näkyvät työssä omalla tavallaan.
Suikaleita en ole vielä kiinnittänyt toisiinsa koska pohdin vielä miten korvaan kuukausien loppupään päivien palat.




PeeKaan Paula kertoi Bonnie Hunterilla olevan kevätompelutyöstä. Liityin tähänkin ryhmään ja ensimmäinen blokki on siitä valmiina.